Algemene voorwaarden

Algemene Informatie

Maya Freya ApS
VAT: DK39822024
Adres: Hjaltesvej 8, 1. 7500 Holstebro, Denemarken
E-mail: support@mayafreya.nl

Fragt

Je pakket wordt geleverd door DHL of PostNL.

De verzendkosten bedragen €6,50, maar zijn gratis bij bestellingen boven de €59.

Zodra wij je pakket hebben verzonden, bedraagt de levertijd 2–4 werkdagen.

Verzending

Visa, Mastercard, Ideal en Klarna.
Wij rekenen geen kaartkosten. Het bedrag wordt pas afgeschreven wanneer je bestelling wordt verzonden.


Alle prijzen op de website zijn in euro.

Reservering van het bedrag

Betaal je met een internationale betaalkaart, dan wordt het bedrag direct gereserveerd.


Het geld wordt gereserveerd op je kaart of rekening totdat wij het bedrag incasseren, het product verzenden, of totdat het bedrag wordt vrijgegeven volgens afspraak met je kaartuitgever.


Je kunt meer lezen over de regels voor jouw specifieke kaart bij je kaartuitgever.

Kortingscodes

Als je een kortingscode hebt, moet je deze toevoegen bij het afrekenen in het veld met de tekst 'Kortingscode of cadeaubon'. Kortingen of aanbiedingen moeten worden gebruikt binnen de geldigheidsperiode en kunnen niet worden toegepast op aankopen die vóór de start van de campagne of na het verlopen van de campagne zijn gedaan.

Retour

Je hebt altijd 30 dagen retourrecht vanaf de ontvangst van de bestelling, mits alle producten zich in dezelfde staat bevinden als bij ontvangst. Dit betekent dat de producten niet gebruikt mogen zijn, geen beschadigingen of vlekken mogen hebben, niet mogen ruiken naar tabak, parfum, zweet of iets dergelijks, en dat de labels niet verwijderd mogen zijn.


Wij behouden ons het recht voor om een ruiling/retour af te wijzen als het product niet aan deze criteria voldoet.

Bij retour wordt er een verzendkostenvergoeding van €7 ingehouden op je terugbetaling. Kies je in plaats daarvan voor een omruiling naar een ander product of een cadeaubon, dan is de retourzending gratis.
Bij retour van de gehele bestelling worden ook de verzendkosten die je bij de bestelling hebt betaald terugbetaald. Let op: verzendkosten worden niet terugbetaald als slechts een deel van de bestelling wordt geretourneerd.

Ruilen

Je hebt altijd 365 dagen recht op gratis ruilen vanaf de ontvangstdatum, mits alle producten zich in dezelfde staat bevinden als bij ontvangst. Dit betekent dat de producten niet gebruikt mogen zijn, geen beschadigingen of vlekken mogen hebben, niet mogen ruiken naar tabak, parfum, zweet of iets dergelijks, en dat de labels niet verwijderd mogen zijn.


Wij behouden ons het recht voor om een ruiling/retour af te wijzen als het product niet aan deze criteria voldoet.

We bieden één gratis ruiling aan. Wil je een product retourneren of ruilen dat al één keer eerder geruild is, dan moet je zelf de retourkosten betalen. Je kunt echter nog steeds gebruikmaken van ons retourportaal, waar we de mogelijkheid bieden om retourkosten aan te schaffen.

Maak je retour/ruiling aan

Maak je ruiling/retour aan in ons retourportaal, dat je hier vindt. Vul je ordernummer en je e-mailadres in en selecteer de producten die je wilt retourneren.

Als je hebt gekozen voor terugbetaling via een cadeaubon, ontvang je de cadeaubon per e-mail zodra we je retourpakket hebben ontvangen en verwerkt.

Als je hebt gekozen voor terugbetaling op je betaalkaart, ontvang je bericht van ons zodra we je retourpakket hebben ontvangen en verwerkt. Het bedrag staat dan binnen 1-5 werkdagen op je bankrekening. Heb je gekozen voor Klarna als betaalmethode, dan wordt je factuur geannuleerd of aangepast zodra we je retourpakket hebben ontvangen en verwerkt.

Als je hebt gekozen om je bestelling te ruilen voor andere producten, worden deze verzonden zodra we je retourpakket hebben ontvangen en verwerkt.
We verwerken retourpakketten zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst.

Heb je vragen, dan kun je altijd een e-mail sturen naar support@mayafreya.nl

Let op het volgende:

  1. Wanneer je een retour aanmaakt via ons retourportaal, controleer dan goed dat je precies de producten hebt geselecteerd die je wilt retourneren. Als je een product niet selecteert voor retour, maar deze toch meestuurt, kun je geen aanspraak maken op terugbetaling of ruiling voor dat product.

  2. Als je een volumekorting hebt gekregen en daarna een deel van je aankoop annuleert waardoor je niet meer aan de voorwaarden voor de volumekorting voldoet, heb je geen recht meer op de korting.

  3. Bij acties waarbij je een cadeau krijgt bij een aankoop boven een bepaald bedrag:
    Als je de hele bestelling of een deel ervan retourneert waardoor de totale aankoop niet meer aan de voorwaarden voor het cadeau voldoet, moet het cadeau ook worden geretourneerd. Als het cadeau niet wordt geretourneerd, wordt de waarde ervan afgetrokken van je terugbetaling.

  4. Het is helaas niet mogelijk om twee bestellingen samen te retourneren, omdat ons systeem deze functie niet ondersteunt. Je ontvangt daarom alleen geld terug voor één bestelling. Wil je retourkosten besparen, dan bieden we bijvoorbeeld ruiling voor een ander product of een cadeaubon aan.

Garantie

Wanneer je als consument bij ons koopt, gelden de regels van het consumentenkooprecht.

Dit betekent dat je een garantieperiode van 24 maanden hebt.

Als je onverhoopt een klacht hebt, verzoeken wij je een e-mail te sturen naar support@mayafreya.nl met bijgevoegde foto’s. Als je klacht gegrond is, betekent dit dat je het product kunt laten repareren, omruilen, je geld terugkrijgt of een korting krijgt, afhankelijk van de specifieke situatie.

Je moet binnen een “redelijke termijn” klagen nadat je de fout hebt ontdekt. Als je binnen twee maanden na het ontdekken van de fout klaagt, wordt de klacht altijd als tijdig beschouwd.

Privacybeleid

Maya Freya ApS is verplicht de veiligheid van onze klanten en bezoekers van onze website te beschermen.

Verantwoordelijke voor jouw persoonsgegevens:

Maya Freya Aps
Hjaltesvej 8, 1.
7500 Holstebro, Denemarken
VAT: DK39822024

Wij registreren en delen jouw persoonsgegevens met als doel:

  • Het kunnen leveren van het product aan jou
  • Communicatie in verband met de levering van het product
  • Individuele marketing (marketing gebaseerd op jouw persoonlijke behoeften en wensen)
  • Het verbeteren van onze producten en diensten

De meeste van onze persoonsgegevens worden direct van jou verzameld. Om een overeenkomst met jou aan te gaan, hebben wij de volgende algemene gegevens nodig:

  • Naam
  • Adres
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres

Daarnaast verwerkt Maya Freya Aps ook gegevens over jou die verzameld zijn van derden (bijvoorbeeld sociale media). Deze gegevens zijn:

  • Geslacht en leeftijd
  • Aankoopgeschiedenis
  • Cookies
  • IP-adres
  • Geografische locatie

De eigenaren en medewerkers van Maya Freya Aps hebben toegang tot jouw persoonsgegevens.

Wij slaan klantgegevens niet versleuteld op en verzenden deze ook niet versleuteld. Persoonsgegevens worden geregistreerd bij mayafreya.nl (Maya Freya Aps) en bewaard voor vijf jaar, waarna de gegevens worden verwijderd.

Wij werken samen met diverse andere bedrijven die data opslaan en verwerken. Deze bedrijven gebruiken de gegevens uitsluitend namens ons en mogen ze niet voor eigen doeleinden gebruiken.

Wij werken alleen samen met gegevensverwerkers binnen de EU of in landen die een adequate bescherming van jouw gegevens kunnen garanderen.

Je hebt het recht om te weten welke gegevens wij over jou verwerken.
Als je van mening bent dat de gegevens onjuist zijn, heb je het recht deze te laten corrigeren. In sommige gevallen zijn wij verplicht jouw persoonsgegevens te verwijderen als je hierom vraagt. Dit kan bijvoorbeeld als jouw gegevens niet langer nodig zijn voor het doel waarvoor wij ze hebben verzameld. Je kunt ook contact met ons opnemen als je denkt dat jouw persoonsgegevens in strijd met de wet worden verwerkt. Je kunt ons schrijven via: support@mayafreya.com.

Wanneer je een bestelling plaatst bij Maya Freya Aps, stem je er ook mee in dat wij contact met je mogen opnemen via e-mail of sms over je bestelling, soortgelijke producten, aanbiedingen, enz. Je kunt je altijd afmelden voor e-mails en sms door direct contact met ons op te nemen of je af te melden via de afmeldlinks in de e-mails en sms.

Cookies

Wanneer je mayafreya.nl bezoekt, worden er gegevens over jou verzameld die worden gebruikt om onze inhoud aan te passen en te verbeteren en om de waarde van de advertenties op de site te verhogen. Als je niet wilt dat er gegevens worden verzameld, moet je zelf je cookies verwijderen. “Cookies” zijn tekstbestanden die op je computer, mobiel of vergelijkbaar apparaat worden opgeslagen om het apparaat te herkennen, instellingen te onthouden, statistieken uit te voeren en advertenties te targeten. Cookies zijn betrouwbare bestanden en kunnen geen programmacode uitvoeren, geen virussen overdragen of gegevens verzamelen over wat je verder op je computer doet.

Op mayafreya.nl worden cookies gebruikt om gebruikers van keer tot keer te herkennen, sociale media, marketing en om de webshop en functionaliteit te optimaliseren zodat je bezoek zo gemakkelijk en soepel mogelijk verloopt.
Je kunt op elk moment zelf cookies van je computer verwijderen.

Als je het gebruik van cookies niet accepteert wanneer je onze online winkel bezoekt, kan dit je gebruikerservaring beïnvloeden, omdat we cookies gebruiken om onder andere je winkelwagen bij te werken. Het gebruik van cookies is ook noodzakelijk als je een bestelling wilt plaatsen.

Klachtenprocedure

Als consument kun je een klacht over je aankoop indienen door contact op te nemen via support@mayafreya.com. Als het ons niet lukt om tot een oplossing te komen, kun je een klacht indienen bij Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via het Klachtenportaal van Nævnenes Hus.

Om een klacht in te dienen, moet het product of de dienst waarover je klaagt minimaal 1.110 DKK en maximaal 100.000 DKK hebben gekost. Voor klachten over kleding en schoenen geldt een minimumprijs van 720 DKK. Er zijn kosten verbonden aan de behandeling van de klacht.

Als je koopt bij een webshop met het e-mærke, wordt je zaak gratis behandeld, ongeacht het bedrag. Lees hier meer.
Als je in een ander EU-land woont dan Denemarken, kun je je klacht indienen via het klachtenportaal van de EU-Commissie hier.

De algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 28-09-2025.